Welkom op onze site

Leuk dat je een  kijkje komt noemen op onze website. Stichting Nkwhoreze richt zich op kinderen in Rwanda. Nkwihoreze betekend in de Rwandese taal ik troost je Wij  bieden troost aan kinderen in Rwanda. Dit doen wij door ze te helpen met naar school gaan, een goed bord eten en kleding. In het Oranjehuis in Byimana organiseren wij regelmatig activiteiten voor de kinderen. Op de site kan je lezen welke projecten er zijn.

Wij hopen zo een steentje bij te kunnen dragen aan een betere toekomst voor deze kinderen in Rwanda.

Help je ons ook helpen?

Het laatste nieuws over onze projecten en activiteiten inByimana Rwanda. Kom regelmatig terug voor de laatste updates!

Een betere toekomst

Veel kinderen in Byimana (Rwanda) leven in armoede. Vaak krijgen zij geen volwaardige maaltijd welke belangrijk is bij het opgroeien. Vaak zitten ze met een lege maag op school. Als ze al op school zitteen want vaak gaan ze al op jonge leeftijd van school omdat er geen geld is om school te betalen of om te gaan werken zodat er geld binnen komt voor eten.

Made in Byimana

Kerst lijkt nog ver weg. Maar toch de dagen worden weer korter en kouder. De zomer is ingeruild voor de herfst. Dat betekend ook dat de kerst niet lang meer op zich laat wachten.

Pamela en Maxima

Met onze koeien Maxima en Pamela gaat het goed. Onlangs zijn beiden gedekt. De dierenarts kon ons goed nieuws vertellen want beiden zijn drachtig, dat is prachtig toch?

Scholen weer begonnen!

Ook de scholen in Rwanda zijn weer van start gegaan. Na een lange vakantie waren de kinderen weer blij dat zij weer naar school konden/mochten gaan. Dit geldt des te meer voor de kinderen die bij ons project zitten. Aan het begin van dit schooljaar hebben wij een voor ons een record aantal kinderen geholpen met schoolgeld en de benodigde materialen. 45 kinderen konden het nieuwe schooljaar goed beginnen!

Een bord voor allen

Afgelopen zaterdag  (22 juni) was het eten nagenoeg op in het Oranjehuis. Francine heeft met het beetje wat er was nog een beetje iets van een maaltijd kunnen maken. Dit was bijlange na niet genoeg om iedereen een bord eten te geven. Hierdoor hebben de kinderen met elkaar van een schaal gegeten.